Nieuwe huisstijl Kunst & Cultuur Overijssel
Zichtbaar maken van beleidsveranderingen
Opdrachtgever: Kunst & Cultuur Overijssel
Plaats: Zwollle, 2009
Opdracht: De huidige huisstijl aanpassen zodat het past bij de ingezette beleidsverandering. Zichtbaar maken van belangrijkste verandering in het beleid: dienstbaar i.p.v. leidend zonder de herkenbaarheid en kwaliteit van de uitstraling van de huidige huisstijl te verliezen.
Omschrijving: Het nieuwe logo kenmerkt zich door een eigen typografie en dient als een soort keurmerk. Het heeft een kleine scheefstand om de indruk van een keurmerkstempel te benadrukken. Het heeft twee verschijningsvormen: een label- en een stempelvorm.
Binnen de huisstijl wordt gebruik gemaakt van een systeem van vlakken afgeleid van de label-versie van het logo met een a-symetrisch vlak. Door deze vlakken te roteren, schalen, spiegelen of over elkaar heen te plaatsen onstaat een palet van mogelijkheden waarmee verschillende combinaties gemaakt kunnen worden.
Daarnaast ontwikkelde Ontwerpstation een nieuw concept voor huisstijlbeelden waarin met het (huisstijl)rood een ingreep wordt gedaan en het gevoel van kunst en cultuur wordt geprikkeld.
De eerste serie beelden werd ingevuld door Karin Gerfen gefotografeerd door Margreet Vloon.