+31 (0) 6 41 54 82 25 mir@ontwerpstation.nl
Selecteer een pagina

EASY EVENTCREW

Strategie / Logo / Identiteit / Website

EASY EVENTCREW

Strategie / Logo / Identiteit / Website

Opdrachtgever: Easy Eventcrew
Plaats: Kesteren, Amsterdam

Huisstijl, strategie, concept en ontwerp | ontwikkeling van een identiteit

Easy Eventcrew levert professionele crew voor de op- en afbouw van evenementen.

In nauwe samenwerking met Easy Eventcrew ontwikkelde ik een nieuwe identiteit. Een uitgebreid onderzoek en coachingstraject in strategie resulteerde in een huisstijl op maat. Een ontwerp dat twee zeer verschillende doelgroepen moet aanspreken. Met aantrekkingskracht voor (nieuwe) crew en betrouwbaarheid als partner voor opdrachtgevers in het bouwen van evenementen.

Ik maakte een grafisch letterbeeld dat het woord en de betekenis van ‘easy’ weergeeft; eenvoudig, gemakkelijk, duidelijk, helder, zonder poespas.
Passend bij de vakkrachten van EASY eventcrew is de uitstraling enigzins stoer, stevig met een betrouwbaar karakter, sterk maar wel verfijnd.
De architectonische opbouw van de letter refereert aan op- en afbouw werkzaamheden (in de evenementenindustrie). De rondingen geven het een sportief karakter. Samen in teamverband werken aan iets groots.

 

Kleurenpalet gepresenteerd met 1 van de huisstijlelementen: een gekantelde 6-hoek met afgeronde hoeken

Huisstijl kleurenpalet | basis palet en basis+ palet en de verhouding in gebruik zowel in positief als diapositief

Om de herkenbaarheid te vergroten en de suggestie van een evenement en de sfeer daarvan op te roepen wordt in de huisstijl van EASY eventcrew gebruik gemaakt van rasters van sterk uitvergrote foto’s van evenementen / shows als achtergrond in uitingen.

24/7(crew for events)
24/7 crew for events is het belangrijkste Unique Selling Point. Het heeft daarom een duidelijke visuele notatie en vorm ter vergroting van de herkenbaarheid.

Wervingsposter

Advertentie vakblad

Visitekaartje

Website | Bekijk hem hier>>

De website werd ingericht met het accent op werving van nieuwe crew met hoge vindbaarheid en optimale conversie.

Concept & Ontwerp: Ontwerpstation | Mirjam Schaaf | Webtechniek: Martijn Hoogma
SEO: Mellema Marketing | Sjoerd Mellema Webteksten: Aukje Dijkstra

Vacature advertenties

Ontwerp bedrukking crewkleding; herkenbaar op een drukke werkvloer.

Social media | Instagram posts bij een wervingscampagne